محل تبلیغات شما

مواد مصرفی در بدنه خودرو را می توان به گروه های زیر تقسیم کرد:

1- فولادها ( اعم از فولادهای کششی ساده و فولادهای استحکام بالا و پیشرفته)

2- آلیاژهای آلومینیوم

3- آلیاژهای منیزیم

4- مواد کامپوزیتی 

عمده جهت گیری صنعت خودرو در حال حاضر و در زمینه بدنه خودرو  و مجموعه های پرسی بحث ایمنی همراه با مصرف بهینه سوخت است بعبارتی کاهش وزن خودرو همراه با افزایش استحکام آن مد نظر متخصصان خودرویی می باشد بر این اساس فولادهای کششی معمولی که سالها بعنوان بهترین انتخاب در بدنه خودرو مورد استفاده قرار می گرفتند، بتدریج جای خود را به مواد جدیدتری  داده اند. فولادهای کششی که دارای  شکل پذیری بالا همراه با جوش پذیری بالایی هستند، دارای استحکام کششی پایینی هستند همچنین نسبت به آلیاژهای آلومینیوم، منیزیم و کامپوزیتها بسیار سگین تر می باشند.

 از طرفی هم آلیاژهای آلومینیوم، منیزیم و کامپوزیتها دارای ضعفهایی هستند از جمله اینکه استحکام آنها پایین است، نیاز به انرژی بالایی برای تولید آنها هستیم، مشکلات محیط زیستی و بازیافت آنها در مقایسه با فولادها بیشتر است و مهمتر از همه گرانی آنها در مقایسه با فولادها است که متخصصان و صنعتگران را تشویق به استفاده از فولادهای استحکام بالا نموده است.

فولادهای استحکام بالا با توجه به وِیژگی استحکامی خود  می توانند با ضخامت های کمتر مورد استفاده قرار گیرند و در نتیجه علاوه بر حفظ و افزایش ایمنی بدنه خودرو ، وزن آن را کاهش داده و  در نتیجه مصرف سوخت را کمتر  نمایند .حضور این فولادهای خود به مانع بزرگی در برابر استفاده از دیگر مواد مانند آلومنیوم و آلیاژهای آن در بدنه خودرو می باشد.

مواد بدنه خودرو (2)

مواد بدنه خودرو (1)

اولین سمپوزیوم ساخت بدنه خودرو BIW98 برگزار شد

خودرو ,فولادهای ,بدنه ,استحکام ,مواد ,آلیاژهای ,بدنه خودرو ,فولادهای استحکام ,استحکام بالا ,همراه با ,فولادهای کششی

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها